PREMJERA! Skulptūra (N-16)

DATA

2017-09-24, 18:00 val.

Vieta

Šiaulių kultūros centras, Šiauliai

Kaina

13.00 - 15.00 €

Pirkti bilietą
100% saugus apsipirkimas

Pagrindinė renginio informacija

Nuolaidos: netaikomos

Pertrauka: yra

Bilietai internetu: nebeparduodami likus 2 val. iki renginio pradžios

Organizatorius: Valstybinis Šiaulių dramos teatras

Svarbi informacija

  • Bilietus įsigyti galima visose TICKET MARKET kasose, PayPost skyriuose (žr. bilietų kasos) bei internetu
  • Vienu kartu galima užsakyti ne daugiau kaip 15 bilietų, perkant internetu
  • Bilietams yra taikomi mokesčiai
  • Bilietai yra negrąžinami ir nekeičiami
  • Daugiau informacijos visą parą: tel. 1588 (pagal Jūsų ryšio operatoriaus tarifus)

Marius von Mayenburgas

 

Dviejų dalių drama

 

Režisierius – Paulius Ignatavičius

 

Scenografė ir kostiumų dailininkė – Inga Aleknavičiūtė

Kompozitorius – Artūras Bumšteinas, Antanas Dombrovskij

Video menininkas – Ignas Meilūnas

Šviesų dailininkas – Julius Kuršys

Iš vokiečių kalbos vertė Paulius Ignatavičius

 

VAIDINA:

Ulrikė – Inga Norkutė, Danguolė Petraitytė

Michaelis – Dalius Jančiauskas

Vincentas – Severinas Norgaila

Haulupa – Rolandas Dovydaitis, Andrius Povilauskas (teatro bendradarbis)

Džesika – Monika Šaltytė, Viktorija Krivickaitė

 

Spektaklis „Skulptūra“ kuriamas pagal garsaus šiuolaikinio vokiečių dramaturgo Mariuso von Mayenburgo pjesę, kurią į lietuvių kalbą išvertė ir scenoje realizuoti ėmėsi režisierius, Valstybinio Šiaulių dramos teatro meno vadovas Paulius Ignatavičius.

Mariusas von Mayenburgas (g.1972 m.) – vienas populiariausių šiuolaikinių dramaturgų, glaudžiai bendradarbiaujantis su garsiausiais teatrais visame pasaulyje. 2015 metais sukurtą pjesę „Skulptūra“ pats autorius pastatė garsiajame „Schaubühne“ teatre Berlyne, kur nuo 1999 m. jis dirba dramaturgu ir stato spektaklius. „Aš visada stengiuosi rašyti apie tai, kas mane erzina. Kalbu apie dalykus, kuriuos labai gerai žinau“,- teigia Mayenburgas ir prisipažįsta, kad rašydamas pjeses visada atsižvelgia į teatro meno specifiką bei būtinybę nuo scenos kalbėti tiesiai, aiškiai ir aštriai. Greičiausiai, tai ir yra tos priežastys, dėl ko Mariuso von Maybuburgo pjesės yra tokios pageidaujamos garsiausiose pasaulio scenose. Mariuso von Maybuburgo vardas gana gerai pažįstamas ir Lietuvos publikai, tačiau Šiaulių teatro scenoje jo pjesė statoma pirmą kartą.

„Skulptūra“, kaip ir daugelis kitų Mayenburgo kūrinių, taikliai atspindi šiuolaikinės Vakarų visuomenės moralinį veidą, o tiksliau – moralinį dviveidiškumą, prieštaravimus ir vertybinį pakrikimą. Spektaklio epicentre – pasiturinti, standartinė europiečių šeima, kurios vidutiniškas ir ramus gyvenimas sutrikdomas, kai šeimoje pasirodo realus žemesnės socialinės klasės atstovas – valytoja Džesika. Ji netikėtai išbalansuoja nusistovėjusius santykius ir netgi tampa ciniško ir ekscentriško menininko Haulupos „mūza“. Pjesėje išorinių įvykių nėra daug, tačiau scena po scenos tarp žmonos Ulrikės, vyro Michaelio ir jų sūnaus Vincento atsiskleidžia dvasinė tuštuma, pasibaigianti visiška moraline destrukcija ir fiziniu sunaikinimu. Pagrindinė dramos „žinutė“ tarsi įkūnijama šeimos draugo Haulupos sumanytoje ciniškoje meninėje instaliacijoje „Socialinė skulptūra“. Jos idėja tokia: maisto atliekos yra svaidomas mašinos, o visas instaliacijos lankymo valandas jas valo emigrantė valytoja iš „trečiosios šalies“ – Džesika. Dramaturgas tarsi klausia, ar tai menas, ar žmonių išnaudojamas ir kuo ši instaliacija skiriasi nuo dažno emigranto tikrovės. Kodėl dažno vakariečio mąstyme vis dar gajos, nors ir užslėptos, klasinio, seksistinio ir rasistinio mąstymo liekanos?

Spektaklis paliečia aktualią, bet retai atvirai įvardinamą šiuolaikinės Vakarų visuomenės problemą – apsimestinį tokių aukštųjų vertybių, kaip humanizmas, tolerancija, socialinė lygybė, deklaravimą, garsiai skelbiamų „gražių idėjų“ neegzistavimą tikrovėje. Prasidėjusi pasaulinė emigrantų krizė, „Brexit“, religinis ekstremizmas, terorizmas bei daugelis kitų krizių visame pasaulyje tik dar labiau išryškino šį neatitikimą. Akivaizdu, kad panašios problemos darosi vis labiau aktualios ir Lietuvoje, kur vakarietiškos vertybės, tradicijos ir socialiniai modeliai neretai perimami nesusimąstant, be jokio kritinio požiūrio, ignoruojant juose slypinčius pavojus.

Režisierius Paulius Ignatavičius įsitikinęs, kad šis pastatymas žiūrovą sudomins įvairiais aspektais. Pasak jo, teatras šiandien privalo kelti aštrias socialines problemas, ne pamokslauti, ne duoti atsakymus, bet leisti pažvelgti į „plika“ akimi nepastebimus visuomenės prieštaravimus. Režisierius spektakliu kelia klausimus: kodėl mes linkę bėgti nuo tikrovės ir tiesos? Kodėl tampame apgailėtini ir bejėgiai, kai susiduriame su vertybiniais iššūkiais akis į akį? Kiek gyvi mumyse stereotipai ir, galų gale, kokią kainą esame pasiryžę mokėti už savo „naująją“ tapatybę, sotų gyvenimą ir „blizgančią“ kasdienybę?

bilietas per 1 min.
Pirkti bilietą